Pereiti prie turinio

Ši kaina nepamatuojama. Visos šios paslaugos programoje dalyvaujantiems asmenims teikiamos nemokamai. Atsižvelgiant į ligos etiologiją, vaikų ir paauglių hipertenzija taip pat gali būti pirminė ar antrinė [30, 31, 32]. Rūkaliams labai anksti pažeidžiamas vidinis kraujagyslių sienelės sluoksnis — endotelis, sutrinka jo vidinė funkcija, prasideda aterosklerozė arterijų siaurėjimas. Ir nors vieni sako, kad ši liga paveldima, o kiti kaltina neteisingą gyvenimo būdą, gydytoja kardiologė dr. Anksčiau neretai manyta, kad tai — vyresnių žmonių problema, tačiau duomenys rodo, jog ligonių amžius jaunėja nuo 25 iki 65 metų.

Ribokite druskos vartojimą. Valgomosios druskos natrio chlorido su maistu turime gauti ne daugiau kaip 4 hipertenzijos prevencijos brošiūra 5 g per dieną. Nemažai druskos yra pačiuose produktuose todėl papildomai dėti reikėtų kuo mažiau.

Arterinė hipertenzija (Padidėjęs kraujo spaudimas)

Pasaulinė hipertenzijos lyga angl. International Society of Hypertension, ISH ir kitomis organizacijomis, gegužės ąją paskelbė Pasauline hipertenzijos diena [2, 3]. Tai buvo padaryta norint atkreipti visų pasaulio gyventojų dėmesį ir padidinti jų supratimą apie aukštą arterinį kraujo spaudimą bei jo grėsmingas ir ilgalaikes pasekmes. Rūkymas didina kraujotakos ligų riziką. Nors dažnai žmonės šios ligos nelaiko rimta problema, ji yra vienas iš pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių.

Dėl padidėjusio kraujospūdžio sukeliamų komplikacijų kasmet miršta apie 9,4 mln. Deja, klaidingai manoma, kad tai tik vyresnių žmonių problema — pasirodo, su ja ne taip retai susiduria ir jaunuoliai. Ir nors vieni sako, kad ši liga paveldima, o kiti kaltina neteisingą gyvenimo būdą, gydytoja kardiologė dr.

Ligos apibūdinimas Arterinė hipertenzija — tai liga, pasireiškianti padidintu arteriniu kraujospūdžiu. Hipertenzija — tai įvairių aplinkos ir genetinių veiksnių pasekmė ir šių veiksnių išraiška žmogaus organizme. Deja, liga nėra iki galo aiški ir dabar, jos priežastį nustatyti pasiseka toli gražu ne visada.

Nelli Bičkauskaitė teigia, kad ligos atsiradimo priežastis dažniausiai nėra aiški. Hipertenzijos prevencija Kai kuriose išsivysčiusiose šalyse hipertenzijos ir kitų širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių prevencija ir laiku taikomas gydymas lėmė mirtingumo nuo širdies ligų sumažėjimą.

Pasaulinę sveikatos dieną – hipertenzijos prevencija

Hipertenzijos rizika gali būti sumažinta vadovaujantis šiomis rekomendacijomis: Svarbu įvertinti paveldimumą. Jeigu jūsų tėvų, brolių, seserų ir kitų šeimos narių kraujo spaudimas padidėjęs, tai jūs priklausote rizikos grupei ir jums būtina nuolatinė kraujospūdžio kontrolė.

Paveldėjimo įtaką galima sumažinti ir išvengti ligos keičiant įpročius ir neleidžiant rizikos veiksniams jos išprovokuoti. Kontroliuokite kūno svorį. Turintieji antsvorio šešis kartus dažniau serga arterine hipertenzija nei normalaus kūno sudėjimo asmenys.

Suaugusių asmenų kūno masė vertinama pagal PSO rekomenduojamas kūno masės indekso KMI ribines vertes, kurios apskaičiuojamos kūno masę kilogramais padalijus iš ūgio metrais kvadratu.

Optimalus svorio indeksas - nuo 18,5 iki Jei indeksas mažesnis — žmogus per liesas, jei didesnis — turima antsvorio. Didinkite fizinį aktyvumą. Šiuolaikinis žmogus vis mažiau juda ir darbe, ir laisvalaikio metu.

Daug laiko praleidžia vairuodamas, sėdėdamas prie kompiuterio ar televizoriaus.

hipertenzija vyresnio amžiaus žmonėms

Taigi energijos sąnaudos yra labai sumažėjusios. Fizinis aktyvumas ypač svarbus kontroliuojant kūno svorį, nes energijos perteklius paverčiamas riebalais ir kaupiamas organizme, o tai skatina vystytis arterinę hipertenziją. PSO tvirtina, kad visas jaunimas turi dalyvauti vidutinio intensyvumo fizinėje veikloje ne mažiau kaip 60 minučių kasdien.

Arterinė hipertenzija

Krūvio minimumas — bent du kartai per savaitę — turi padėti padidinti ar palaikyti raumenų jėgą ir tonusą, stuburo ir sąnarių lankstumą ir tinkamą kaulų tankį. Dienos fizinė veikla gali būti padalyta į trumpesnius nei 60 minučių periodus ir turėtų būti kuo visapusiškesnė, įvairesnė ir įkvepianti tolesnį norą mankštintis. Moksliniai tyrimai rodo, kad vaikų fizinė veikla turi būti apytiksliai 30 minučių ilgesnė negu ankstesnės tarptautinės rekomendacijos: trukti ne 30, bet 60 minučių.

Tokios trukmės vidutinio intensyvumo fizinė veikla sumažina tikimybę sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Taip pat reguliarus fizinis aktyvumas gali padėti palaikyti reikiamą kūno svorį ar net sumažinti vaikų nutukimą. Mokslininkai nustatė, kad suaugusiųjų vidutinio intensyvumo fizinis aktyvumas, trunkantis ne mažiau kaip 30 minučių 5 kartus per savaitę, išeikvojant apie kcal energijos per dieną pvz.

deguonis ir hipertenzija

Pasiekus tokį fizinį aktyvumą mirties rizika, palyginti su neaktyviais žmonėmis, sumažėja 19 proc. Dešimt rekomendacijų esant padidėjusiam kraujo spaudimui: 1. Laikykitės gydytojo nurodymų.

Padidėjęs kraujospūdis – ne tik pagyvenusių žmonių liga

Reguliariai matuokite arterinį kraujo spaudimą. Venkite antsvorio. Siekite, kad kūno masės indeksas būtų mažesnis negu Gausus kalio turinčio maisto — vaisių ir daržovių — valgymas padeda palaikyti mažą kraujospūdį. Kalio gausu bulvėse, bananuose, slyvose, pupelėse, pomidoruose, liesuose pieno produktuose, razinose, apelsinuose ir pomidorų sultyse.

Jei vartojate alkoholį, per dieną išgerkite ne daugiau nei 2 standartinius alkoholio vienetus standartinis vienetas — 10 g gryno alkoholio. Vienas vienetas atitinka stiklinę alaus arba nedidelę taurę vyno. Kuo daugiau geriama alkoholio, tuo didesnis ir kraujospūdis. Metus gerti, kraujo spaudimas mažėja. Tabako dūmuose esantis nikotinas, veikdamas autonominę nervų sistemą, sutraukia periferines kraujagysles, padažnina pulsą ir padidina arterinį kraujo spaudimą. Metimas rūkyti yra kol kas veiksmingiausias būdas sumažinti sergamumą rūkymo sukeltomis ligomis ir mirštamumą nuo jų.

Metus rūkyti greitai pagerėja savijauta, mažėja rizika susirgti arterine hipertenzija ir kitomis ligomis. Mesti rūkyti verta bet kuriame amžiaus laikotarpiu.

Patarė, ką daryti, kad kraujospūdis nebūtų didelis ir neprireiktų vaistų

Net metus gana vėlyvame amžiuje, pailgėja gyvenimo trukmė. Stresas, nerimas, baimė. Streso, kaip natūralaus gyvenimo reiškinio, neįmanoma visiškai išvengti, nes niekas negali apsaugoti žmogaus nuo jaudinančių įvykių, nemalonumų, įtampos ir pavojų.

hipertenzija ir hipertenzinė krizė yra tas pats

Atpalaiduojamieji pratimai galėtų kiek pagerinti gyvenimo kokybę, bet to neužtenka tikrosios hipertenzijos kontrolei. Tiktai keliose gyventojų populiacijose daugiau nei 75 proc. O kai kuriose gyventojų populiacijose šios žinios itin menkos — mažiau kaip 10 proc. Pasaulinė hipertenzijos lyga kartu su Tarptautine hipertenzijos draugija džiaugiasi, kad m.

Apie reumatoidinį artritą

Ši diena įvairiais renginiais bus pažymima visa savaitę nuo gegužės 17 iki 24 d. Pasaulinė hipertenzijos lyga parengė specialią pranešimo formą organizacijoms, į kurią norintieji gali įrašyti jų darbuotojų arterinio kraujospūdžio dydžius ir užpildžius išsiųsti.

Siekiant padidinti visuotinį supratimą apie hipertoninę ligą, arba arterinę hipertenziją, būtina praktiškai įgyvendinti du ypač svarbius tikslus: 1 kurti bei vykdyti vietos bendruomenių gyventojams, priklausantiems rizikos grupei, tinkamas kompetencijos ugdymo programas, kaip pamatuoti ir įvertinti arterinį kraujo spaudimą; 2 sutelkti visus sveikatos priežiūros specialistus, kad klinikinėje praktikoje būtų įvertinamas arterinis kraujo spaudimas bet kokių klinikinių patikrinimų metu [4].

Kad ši strateginė nuostata būtų praktiškai įgyvendinama pasauliniu mastu, Pasaulinė hipertenzijos lyga dirba su įvairių kitų mokslo draugijų nariais bei visuomenių organizacijų partneriais. Kodėl taip svarbu kiekvienam matuoti savo arterinį kraujo spaudimą bei žinoti apie hipertenzijos sukeliamas ilgalaikes pasekmes? Mat lėtinės neinfekcinės ligos lemia du trečdalius visų mirčių pasaulyje ir net 80 proc.